-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15951 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

1ـ آيا به نظر نمي رسد كه زيارت خانه كعبه مقام والاتري از زيارت امام رضا داشته باشد چرا كه خداوند با هيچ يك از ائمة اطهار قابل مقايسه نيست و همچنين احساس و معرفتي كه در هنگام حج و مشاهده خانه كعبه به انسان دست مي دهد بالاتر از معرفتي است كه انسان هنگام زيارت قبور ائمه پيدا مي كند، لطفا توضيح دهيد
زيارت خانه كعبه به دو صورت متصوراست به صورت واجب كه هر كس در طول عمر حياتش يك بار بر او واجب مي شود كه با شرايطي خاص است، كه انسان بايد مستطيع باشد (با شرايط خاص) « ولله علي الناس حج البيت من استطاع عليه سبيلا» كه اين انجام حج به نحو واجب يكي از فروع دين ما است. لذا اولويت و برتري آن قطعا بر امام رضا(ع) و ساير ائمه و حتي پيامبر واضح و مبرهن است.
و نحو ديگر زيارت خانه كعبه به نحو مستحبي است ( عمره مفرده) كه در طول سال انجام مي شود و شرط استطاعت هم در آن ملاك نيست البته هر كدام از اين زيارت ها ارزش ها و فوائد خاص خود را دارند و شايد به جرأت نتوان گفت كه كدام اولويت بر ديگري دارد نمي توان گفت چون او خداست زيارتش ارزشمندتر است چرا كه شناخت خدا و رسيدن به كمال مطلوب و تقرب به خدا جز از طريق اهل بيت و ولايت امكان پذير نيست. لذا در روايات داريم كه هركس قبر مطهر امام رضا را در مشهد زيارت كند در حالي كه عارف به حق حضرت باشد( يعني مقام ولايت حضرت را بشناسد و بداند كه او امام است لذا بر ماموم لازم است تبعيت تمام از امام) ثوابهاي كثير براي او قرار داده اند من جمله اين كه پيامبر فرمودند: هر كس پاره تن مرا كه در خراسان است زيارت كند حق تعالي بهشت را بر او واجب مي كند و بدنش بر آتش جهنم حرام است با اينكه اما كاظم (ع) فرمودند: كه هر كس زيارت كند قبر فرزند مرا علي خداوند ثواب 70 حج قبول به او عنايت خواهد كرد. بلجمله آنچه مراد است كميت كار نيست بلكه كيفيت كار است.ملاك آن است كه انسان به خدا برسد و تقرب به او يبابد و اين تقرب بايد از مجراي الهي باشد لذا نمي شود به وسيله رياضت هايي مرتاضي كندتا به خدا رسيد بايد از راهش وارد شد. كه راهش راه اهل بيت است كه به فرمايش پيامبر اكرم(ص) كه مي فرمايد: مثل اهل بيت من مانند كشتي نوح است كه هر كس كه در آن سوار شود نجات مي يابد و هر كس در آن سوار نشود و از آن تخلف جويد غرق مي شود و آخرش هلاكت است.
لذا زيارت اهل بيت من جمله امام رضا(ع) زمينه ساز شناخت امام است و شفاعت امام زمينه ساز شناخت پيامبر و شناخت پيامبر زمينه ساز شناخت خدا است.
لذا برتري را از حيث اول و آخر بودن فرار ندهيد. چراكه در روايت داريم كه كسي كه امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است پس وظيفه اول من و شما شناخت و معرفت و تمسك و توسل به آقا امام زمان (عج) و به ترتيب به كل اهل بيت پيامبر و خداست.
و در پايان تقاضا مي كنم از زيارات غفلت نكنيد و در هر زمان كه خدا دعوتي كردبه هر نوع زيارت ( هر كدام از ائمه و پيامبر) آن را انجام دهيد كه اين ها شما را به حق تعالي نزديكتر مي كند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.